STALO ŽAIDIMAS: NOTRE DAME
Notre Dame - tai vidutinio sunkumo ekonominis žaidimas, pastaruoju metu labai populiaria istorine tematika. Žaidėjai tampa įtakingais XIV a. pabaigos Paryžiaus gyventojais. Šio miesto kvartaluose jie kovoja, siekdami asmeninės gerovės ir pripažinimo. Kiekvienas didikas su savo patikėtiniu, užima miesto kvartalus ir stengiasi, sumaniai pasirinkdamas savo veiksmus, gauti kuo daugiau prestižo taškų. Žaidimas vyksta 3 periodais, kiekvienas periodas susideda iš 3 turų. Taigi iš viso yra sužaidžiami 9 turai. Kiekvieno turo metu žaidėjas gali du kartus, naudodamasis veiksmo kortomis, aktyvuoti savus kvartalus, padėdamas įtakos kauliuką. Tačiau žaidėjas visada turi apsispręsti, ką pasirinkti aktyvuoti- ar banką, kuris duos pinigų, ar paremti rezidenciją, kuri suteiks prestižo taškų, ar investuoti į kokį kitą savo kvartalo pastatą. Kiekvieno turo pabaigoje žaidėjai gali samdyti vieną iš atverstų trijų asmenų, kuris suteiks jiems papildomų prestižo taškų, apsaugos nuo maro ar padės atlikti kitus veiksmus. Žaidėjai turėtų būti atidūs, nes kiekvieno turo pabaigoje yra skaičiuojami maro taškai ir, jei kvartalą užpuls maras, žaidėjai praras dalį surinktų taškų ir vieną įtakos kauliuką.
Notre Dame žaidime nėra tiesioginio kontakto su kitais žaidėjais, todėl žaidėjai negali vienas kitam kenkti ar padėti. Na nebent padėjus kauliuką Notre Dame sumažinti kitam žaidėjui jo gaunamų taškų kiekį ar su karieta važiuojant susirinkti visas vertingiausias ambasadas.
Žaidimo esmė - nuolatinis pasirinkimas vienos iš kelių patrauklių galimybių. Šiame žaidime visada trūksta kažkurių resursų, tad tenka rinktis ar gauti pinigus, o gal parke padėti antrą kauliuką, kad kiekvieną kartą, gaudamas taškus, gautum papildomą tašką, o gal padėti kauliuką ligoninėje, kad maras neužkluptų nepasiruošusio? Galimybių netrūksta, bet kuriai suteikti pirmenybę? Sunkokas klausimas. Situacija žaidime keičiasi kiekvieną raundą, be to yra ir atsitiktinumo faktorius, bet jis daugiau susijęs su veiksmo kortų paskirstymu. Žaidimo taisyklės nėra trumpos, bet vieną sykį perpratus, nebereikia vis kartoti. Žaidimo procesas yra logiškas, be to labai padeda simbolių žymėjimas, todėl vos pažvelgus į simbolius tampa aišku, kas ką daro ar kas ką duoda. Ir nors žaidime nėra tiesioginio kontakto su kitais žaidėjais, pats žaidimas „įtraukia“ ir yra gana azartiškas.
Komentarų nėra:
Rašyti komentarą