2009 m. balandžio 10 d., penktadienis



CARCASSONNE „NAMŲ TAISYKLĖS“

Dažnai tenka išgirsti nuomonę, kad Carcassonne žaidimas yra labai lengvas ir greitai atsibosta. Su šia nuomone aš pats nesutinku, kaip ir daugelis šio žaidimo fanų visame pasaulyje. Šiame straipsnelyje noriu pateikti žaidimų fanų sukurtus taisyklių patobulinimus. Su šiomis taisyklėmis žaidimas tampa sudėtingesnis ir yra daugiau taktinių galimybių.
Šios taisyklės, buvo išspausdintos vokiškame internetiniame puslapyje (http://www.hall9000.de/). Jų autoriai - šio žaidimo fanai iš viso pasaulio.
Čia pateikiu lietuvišką vertimą. Labiausiai patikusias taisykles galite panaudoti patys ir įsitikinti kiek galimybių atskleidžia Carcassonne.
1. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna vienuolyno kortelę, kurią jis laiko atverstą šalia savęs. Savo ėjimo metu, jei žaidėjas netraukia kortelės iš bendros krūvos, jis gali padėti šią vienuolyno kortelę ant žaidimo lauko.
2. Žaidimo pradžioje kiekvienas žaidėjas gauna po tris korteles. Savo ėjimo metu žaidėjas deda vieną iš šių kortelių ant stalo ir po to ima vieną kortelę iš bendros krūvos. Kiekvienas žaidėjas visuomet rankoje turi po tris korteles.
3. Žaidimo pradžioje yra atverčiamos trys kortelės. Savo ėjimo metu žaidėjas gali traukti kortelę iš užverstų kortelių krūvos, arba pasirinkti vieną iš atverstų kortelių. Jei žaidėjas pasirinko atverstą kortelę, tai po jo ėjimo yra atverčiama dar viena kortelė. Tokiu būdu šalia žaidimo lauko visuomet yra atverstos trys kortelės.
4. Žaidėjas negali pastatyti figūrėlės ant ką tik padėtos kortelės. Jis gali statyti figūrėles tik ant anksčiau padėtų kortelių. Žinoma, jei nedraudžia kitos taisyklės.
5. Žaidimo pabaigoje nepabaigti miestai, keliai ir vienuolynai neduoda taškų.
6. Žaidimo pradžioje kortelės yra išdalinamos visiems žaidėjams. Žaidėjai gali bet kuriuo metu žiūrėti jiems išdalintas korteles. Vienuolynus galima taip pat išdalinti po lygiai.
7. Vietoj to, kad padėtumėte figūrėlę ant kortelės, jūs galite pasirinkti vieną iš šių veiksmų: a) perkelti savo figūrėlę ant šalia esančios kortelės; b) perkelti valstietį į šalia esančią nepabaigtą statyti pilį; c) perkelti du riterius į užimtą kito žaidėjo vienuolyną, (tuomet kitas žaidėjas turi pasiimti iš vienuolyno visus savo vienuolius); d) perkelti riterį ant kelio, jei kelias yra toje pačioje kortelėje.
8. Šis variantas beveik toks pat kaip ir septintasis. Skiriasi tik tuo, kad jūs galite padėti ne vieną, o dvi figūrėles laikydamiesi taisyklių, kurios nurodytos septintajame punkte.
9. Vietoj to, kad korteles dėliotumėte įprastuoju būdu, jūs galite apversti ir padėti kortelę apverstą. Apversta kortelė reiškia kalnus ir figūrėlė vadinama kalnakasiu. Kalnų kortelė gali ribotis tik su laukų kortele, į ją negali vesti kelias. Figūrėlė išlieka žaidimo lauke iki žaidimo pabaigos. Žaidimo pabaigoje, jei dviejų kortelių ribose yra miestas su herbu, tai kalnakasys yra laikomas riteriu ir gauna už tai taškus. Taip pat jis yra laikomas valstiečiu, kuris aprūpina šį miestą.
10. Padėjęs kortelę, žaidėjas gali išleisti bet kokį kiekį taškų (paeiti savo figūrėle atgal skaičiavimo lentoje). Už kiekvieną išleistą tašką jis gali nuo žaidimo lauko nuimti vieną neužimtą kvadratą ir padėti jį į kitą vietą (bet turi padėti taip, kad bent dvi šio kvadrato kraštinės liktų laisvos). Žaidimo laukas tokiu būdu negali būti padalintas, jis ir toliau turi likti vientisas. Pabaigęs dėlioti korteles, žaidėjas gali padėti savo figūrėlę ant paskutinės padėtos kortelės.
11. Išrinkite žaidėją, kuris eis pirmas. Jis ištraukia tiek kortelių kiek žaidėjų žaidžia. Ir duoda sau ir kiekvienam priešininkui po kortelę. Po to, pradedant nuo pradedančio žaidėjo, kiekvienas žaidėjas padeda savo korteles ir atlieka veiksmus. Po to traukia korteles sekantis žaidėjas, sėdintis iš kairės žaidėjui, kuris pradėjo prieš tai. Jis taip pat traukia korteles ir viskas kartojasi.
12. Kiekis žaidime naudojamų figūrėlių priklauso nuo žaidėjų skaičiaus; jei žaidžia tik du žaidėjai - tai jie gauna po 7 figūrėles, jei trys - po 6 figūrėles, jei keturi - po 5 figūrėles.
13. Savo ėjimo metu žaidėjas traukia dvi korteles. Ir jas abi padeda. Žaidimo pabaigoje, už nepabaigtus statyti vienuolynus taškus gauna priešininkas iš kairės.
14. Kad kiekvienas žaidėjas žaidimo metu padarytų vienodą skaičių ėjimų, reikia nuimti dalį kortelių. Jei žaidžia du žaidėjai tai reikia nuimti vieną kortelę, jei trys – dvi korteles, jei keturi - tris korteles, jei penki - viena kortelę.

1 komentaras:

  1. + 1. Pakankamai įdomus.
    + 2,3 Truputi mažina atsitiktinumą, nes turi iš ko rinktis.
    - 4. "Laukų" sujungimas tikrai sudėtingas, nes tada jau reiktų trijų ėjimų, kad sujungt.
    - 5. Papildyme "Inns & Catheadrals" tas pasiekta su specialiomis kortelėmis, be to žaidėjas ir taip gauna mažiau taškų už miestus kai jie nepabaigti (vietoj 2 už kortelę - 1). Dėl vienuolynų gal būtų įdomiau kad reiktų pabaigt jei aplink save turi "kalną" iš 9 taisyklės.
    - 6. Kažkaip man šitas nelimpa. :)
    - 7,8. Pradeda nykti paprastumas - kas yra Carcassonne žavesys ir žaidimas manau darytusi chaotiškas.
    + 9. Gan įdomu.
    - 10. Lenta smarkiai "mutuoja" ir dar gaištamas laikas kol kiekvienas žaidėjas dėliones dės ieškodamas "idealaus" ėjimo (Rummy ir Puzzle mišinys).
    11. Kiek suprantu pirmenybe turintis pasirenka jam reikalingą ir likusias padalina? Ar leidžia seknčiam rinktis? Iki galo nesupratau.
    + 12. "meeple'ų" badas verčia galvot ir pasvert ar verta padėt savo, ar ne. Čia net labai usubalansuoja žaidimą, nes kai žaidžia daugiau žmonių, realiai kortelių kiekvienas gauna mažiau, o žmogelių lieka tiek pat. Žaidimo papildymai "atskiedžia" žmogelius su didesniu kiekiu kortelių, tuomet gal jau mažint nereiktų.
    - 13. Nepatiko. Be to žaidėjas pats sau taškus daryt turi, o ne tikėtis pagalbos "iš dešinės" :)
    + 14. Sąžiningiau, ir dar, labiau patyrusiems žaidėjam kurie žino kiek kokių kortelių yra, neleidžia būti užtikrintiems, kad reikalinga kortelė nėra užversta.

    AtsakytiPanaikinti